Priekšvēlēšanu aģitācijas likums paredz aģitācijas veicējiem dažādus ierobežojumus. Aģitācijas veicēji var būt politiskās partijas un to apvienības, deputātu kandidāti, kā arī personas, kas nav saistītas ar politiskajām partijām. Šie ierobežojumi ir attiecināmi uz priekšvēlēšanu aģitācijas periodu – laika posmu no 120. dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai.
Aģitācijas materiālu noformēšana
Visiem iespiedtehnikā izgatavotajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem, tostarp informatīvajām avīzēm un bukletiem, ir jābūt skaidrai un nepārprotamai norādei, ka tā ir politiskā reklāma, kas ir šī materiāla apmaksātājs un kāda ir izdevuma tirāža.
Slēptā aģitācija
Aģitācijas veicējiem ir aizliegts īstenot slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju. Tā ir aģitācija, par kuru saņemta samaksa, taču nav norādīts tās apmaksātājs.
Slēptā aģitācija atpazīstama pēc dažādām pazīmēm. Piemēram, ja informācija satur netiešu aicinājumu balsot “par” vai “pret” kādu politisko partiju vai deputāta kandidātu vai publikācijā iekļauts partijas logo, nosaukums, kandidātu saraksta numurs, taču nav norādes par aģitācijas apmaksātāju, tā ir uzskatāma par slēpto aģitāciju.
Administratīvo resursu izmantošana
Priekšvēlēšanu aģitācijā aizliegts izmantot administratīvos resursus. Par tādiem uzskatāmi valsts un pašvaldību institūciju finanšu līdzekļi, kustamā un nekustamā manta, sniegtie pakalpojumi, kā arī institūciju īstenotās sabiedrības informēšanas aktivitātes. Tāpat aizliegta šo institūciju reklamēšana par samaksu 30 dienu periodā pirms vēlēšanām, ja attiecīgā reklāma ir saturiski saistīta ar kādu politisko partiju vai deputāta kandidātu.
Administratīvo resursu izmantošana var izpausties dažādos veidos, tostarp konkrētu politisko partiju un deputātu kandidātu slavināšana vai kritizēšana pašvaldību informatīvajos izdevumos, tīmekļvietnēs un sociālo tīklu kontos.
Administratīvo resursu izmantošanas aizlieguma mērķis ir novērst nevienlīdzīgu konkurenci starp deputātu kandidātiem, kas ieņem amatus valsts un pašvaldību institūcijās, un citiem deputātu kandidātiem, kā arī nepieļaut minēto institūciju līdzekļu tērēšanu politiskās kampaņas nolūkos.
Mākslīgais intelekts
Mākslīgā intelekta sistēmas veidota priekšvēlēšanu aģitācija ir tāda, kuras izgatavošanai izmantots mākslīgā intelekta sistēmas veidots informācijas elements, neatkarīgi no tā, vai tas ir ģenerēts, vai manipulēts attēls, audio vai video saturs, kas ticami atgādina personas, priekšmetus, vietas vai citus subjektus vai notikumus un lietotājam maldīgi šķiet autentisks vai patiess.
Ja priekšvēlēšanu aģitācijas periodā apmaksātā priekšvēlēšanu aģitācijā vai materiālā ir izmantots mākslīgā intelekta sistēmas radīts personas atveidojums vai realitātei neatbilstošs notikums, ir jābūt skaidrai un nepārprotamai norādei par šādas sistēmas izmantošanu.
Raksturīgākās mākslīgā intelekta izmantošanas manipulācijas ir saistītas ar deputātu kandidātu balss sintezēšanu vai portreta iekļaušanu attēlos vai videomateriālos, imitējot patiesībai neatbilstošas sarunas vai situācijas.
Ierobežojums attiecas uz visa veida apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju, tostarp internetā publicētiem video reklāmas klipiem. Šis ierobežojums neattiecas uz tekstu rediģēšanu un veidošanu.
Automatizētu sistēmu izmantošana
Visa veida priekšvēlēšanu aģitācijas aktivitātēm sociālajos tīklos un citviet internetā ir aizliegts izmantot automatizētu sistēmu veidotus viltotus vai anonīmus sociālo tīklu kontus.
Raksturīgākās automatizētu sistēmu izmantošanas pazīmes ir vairāki anonīmi veidoti sociālo tīklu konti, kas automatizētā veidā izplata aģitāciju par vai pret kādu deputāta kandidātu.
Aģitācija vēlēšanu dienā un dienu pirms tās
Stingrākie aģitācijas ierobežojumi ir vēlēšanu dienā un dienu pirms tās, kad ir aizliegta jebkāda apmaksāta aģitācija, kā arī aģitācija publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās. Šajās divās dienās aizliegts izvietot apmaksātu aģitāciju preses izdevumos, pilsētvidē, internetā un elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
Priekšvēlēšanu aģitācijas likums neaizliedz publicēt sociālajos tīklos aģitāciju saturošus ierakstus, ja par to popularizēšanu nav veikta samaksa.
Valodas ierobežojums
Apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, publiskās vietās, preses izdevumos, kā arī sociālajos tīklos un citviet internetā drīkst veikt tikai Latvijas valsts oficiālajā valodā vai citā Eiropas Savienības oficiālajā valodā.
Valsts valodas lietojuma uzraudzību priekšvēlēšanu periodā veic Valsts valodas centrs.