Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis jaunāko informāciju par politisko partiju un to apvienību deklarētajiem izdevumiem, kurus tie plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai pirms š.g. 1. oktobrī gaidāmajām 14. Saeimas vēlēšanām. Partijas un to apvienības no 4. jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 22. augustam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 939 347,95 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. 

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Aktuālā informācija par tiem politisko partiju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem no 4. jūnija līdz 22. augustam, kurus KNAB iesnieguši politiskie spēki un reklāmas pakalpojumu sniedzēji, pieejama:

Partiju un to apvienību limitētie priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumi no 2022. gada 4. jūnija līdz 22. augustam